Code.org sitesinde hazır oyunlar
olduğu gibi kendimizin
tasarlayabileceği oyunlarda var. Ders adı karşısında etkinliklerin yazılı
olduğu sütunlar mevcut ve adım
adım her beceri için basamaklarla devam ediliyor. Yapboz oyunu için nasıl
sürükleyip bırakacağını öğreniyor. Labirent oyununda
ekleme metoduyla yönleri takip ederek hedefe götürülüyor. Fakat basamakları
anlayabilme adına özel eğitim
öğrencilerinin geneli için
uygun olmadığını düşünüyorum. Bilgisayarsız
etkinlikler kısmında ise dans etkinliği gibi etkinliklerle bir kavram ya da hareket eğlendirerek öğretilmesi amaçlanmıştır. Basit olan etkinlikler
açısından sosyalleşmeye ihtiyaç duyan özel eğitim öğrencilerine bu etkinlikler
daha eğlenceli ve öğretici olacak öğretmek istediğimiz kavram ya da beceriler
daha kolay öğretilecektir. https://studio.code.org/home
Kodable.com sitesinde görsel ve işitsel uyaranlar açısından
oldukça zengin bir uygulamadır. Öğretmen
girişi yapıp sınıfınızdaki öğrencilerinizi ekleyebileceğiniz bir sistem oluşturulmuş. Sınıfta uygulanabilecek çeşitli oyunlar ve materyal
örnekleride verilmiştir. https://www.kodable.com
Hopscotch uygulamasında zengin karakterlere sahip kodlamayı öğreten bir uygulamadır. Yeni
başlayanlar için kullanışlı, basit programlama imkanı
sunar. Animasyon ve hikayeleştirme
açısından verimli bir uygulama olması açısından verimli bir uygulama olsa da
daha çok üst düzey düşünme
becerilerine yönelik olduğu
için özel eğitim öğrencilerinin geneline hitap
etmeyen kullanımını ve etkililiğini
verimsiz bulduğum bir uygulama oldu. https://www.gethopscotch.com
Waterbearlang.com birçok ses, matematik, renk, objeler ve şekiller gibi kodlamayı kolaylaştıracak kategoriler bulunmaktadır. Uygulama dili ingilizce fakat basit bir dil bilgisiyle anlaşılacak düzeyde tasarlanmıştır. Uygulamaların birçoğuna baktığımızda dil seçeneklerinin olmadığını görmem olumsuz özelliklerinden diyebilirim. Sürükle bırak yöntemiyle ortaya çıkacak ürünün özel eğitim öğrencileri açısından kavram öğretiminde kullanılabileceğinden verimli buluyorum. https://waterbearlang.com/playground.html
Tynker.com yaş gruplarına göre sıralanan oyun çeşitliliği açısından oldukça başarılı kavram öğretiminde eğlenceli ve öğretici bir program olabilir. Oyundaki aşamayı başarılı bir şekilde yerine getiren öğrenciyi pekiştirici görseller sunulur. https://www.tynker.com/dashboard/student/#/dashboard
Scratch jr. Uygulamasında çeşitli komutlarla ses kaydedip metinlerle destekleyip farklı karakter seçimiyle öğretilmek anlatılmak istenen şeyler basit bir şekilde hikayeleştirilebilir. https://www.scratchjr.org
Cargo-bot uygulamasıyla algoritmanın yani başı ve sonu belli olan belirlenmiş bir amaca ulaşmak için takip edilmesi gereken yolları öğretmeyi amaçlayan bir uygulamadır. Özel gereksinimli öğrenciler için sanal ortamda değilde somut materyallerle algoritmanın öğretilmesini daha verimli bulmaktayım.https://itunes.apple.com/tr/app/cargo-bot/id519690804?mt=8
Daisy dinosaur uygulamasıyla uygulamada bulunan dinazor karakterine çeşitli komutlar verilerek o kavramlar görsel olarak karakter üzerindeki hareketlerle öğretilir ya da yer değiştirme komutları vererilerek hedefe ulaşması istenir. Sürükleme yöntemiyle verilen komutlar dinazor tarafından yerine getirilerek öğretim amaçlanır. https://itunes.apple.com/us/app/daisy-the-dinosaur/id490514278?mt=8
Bee bot programlanabilir zemin robotu olarak okul öncesi eğitimde kullanılabilen eğitici bir materyaldir. Robot çeşitli zemin oyunları tasarlanarak zemin üzerinde, üzerindeki butonlar kullanılarak ilerlemesi sağlanan eğitici etkinliklerin parçasıdır.https://www.terrapinlogo.com
Light bot uygulaması android, ios ve online oynama imkanları sunuyor. Yaş seviyelerinide dikkate alan bir uygulamadır. Oyun müzikleri dikkat dağıtmayan görsel tasarım ve özel eğitim öğrencileri açısından basitleştirilmiş olması yönüyle en beğendiğim uygulama oldu diyebilirim. Basit komutlarla ve yönlendirmelerle hedefe ulaşılması sağlanıyor. Bu sayede öğretim basit, kolay ve anlaşılır düzeyde gerçekleşmiş oluyor.http://lightbot.com/flash.html
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder